Theas Träningsresa!

Alla inlägg under maj 2014

Av thea lovstrand - 29 maj 2014 16:37

Jag är tillbaks i Norrköping och än så länge har jag varit med min barndomskompis Nellie och shoppat.

Jag och nellie var och åt glass på södra promenaden tror jag det var och kollade abduction, sedan firade vi hennes mamma.

 

det jag ha shoppat då, jag har handlat två dagar onsdagen och torsdagen. på onsdagen fick jag på sport bhs och ett par skor av min farmor och på torsdagen (idag) köpte jag två klänningar en från new yorker & en från cubus. jag köpte också ett till baby lips från maybelline new york så nu har jag två, cherry me & Hydrate.

 

jag måste bara att babylips är nog min nys favo läpp-produkt, jag älskar att dom glänser och visse ger färg medans den också är bra för läpparna, mina läppar känns som jag vet inte vad men det är skönt.

 

så jag har sagt att ni ska få vardags tips från mig varje måndag men jag har inte haft tid för att gör det dom sista veckorna så nu ska ni få ett tips.

tips #1 på morgonen (särskilt på helger) gå igenom din dag, vad är det du måste göra och vad du vill göra. sen försöker du lägga upp ett schema i ditt huvud så är du inte så stressad och glömmer inte bort allt du ska göra tills på kvällen.

keep it rockin'

Av thea lovstrand - 24 maj 2014 22:34

låt mig börja med ett förlåt, ett förlåt för att jag inte hunnit bloggat på ett tag men jag försöker att blogga så mycket som jag kan men just denna vecka har jag haft kabare. och pga kabaren har jag sovit så fort jag kommit hem.

 

men nu tjejer knäpp up BH:n popa lite popcorn så ska jag skriva upp mina topp 10 filmer
 så här kommer dom utan ordning:

1. Abduction, huvudroll: Taylor Lautner & Lily Collins

2. The Mortal Instruments: City of Bones, huvudroll: Lily Collins

3. Taken, huvudroll: Liam Neeson

4. Beautiful Creatures, huvudroll: Alice Englert

5. I am number four, huvudroll: Alex Pettyfer

6. The Host, huvudroll: Saoirse Ronan

7. Alla Sagan om ringen, huvudroll: Elijah Wood

8. Now you see me, huvudroll: Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Isla Fisher & Dave Franco

9. Rock Of Ages, huvudroll: Julianne Houge & Diego Boneta & Tom Cruise

10. Iron Man Filmerna, huvudrll: Robert Downey jr.

 så om ni är som mig som gillar när filmer är spännande men ibland vill att dom ska vara lite romantiska så är detta filmer skit bra! :)

Av thea lovstrand - 13 maj 2014 21:25

För att vara helt ärlig, jag hade ingen aning om vad jag skulle skriva om idag. för att vara ännu ärligare borde jag igentligen plugga franska istället, men hur ska jag kunna lära mig alla franska ord som låter btw exakt likadana? missförstå mig inte nu jag försöker lära mig med det är så jäkla svårt! seriöst minlärare säger T.ex saly men det stavas salute! hur fan ska jag lära mig hundra andra liknade ord? aja skönt att skolan är över snart.....

jag är ju 15 snart 16 och jag förstår fortfarande inte en hel del än, som varör dom blandar in alfabetet i matte? alfabetet ska vara i allt förutom matte men nej nu ska det finnas där också. mensåfinns det mer llvarliga saker jag inte förstår som kärlek. för liksom varför tänker människor att dom ska berätta som dom känner exakt innan man skiljs åt? somliksom det borde vara svårt nog att lämna en kompis men sen att han säger att han älskar dig? var han tvungen att berätta exakt innan dom typ aldrig ska träffas igen? han kanske skulle tänka på det några månader innan? bara ett tips.....

när jag gjorde den här bloggen så tänkte jag, denna blogg ska inte handla om djupa saker, den ska helt enkelt om vardagen och tips hur men överlever den. så nu ska jag börja.

varje måndag ska jag ge ett nytt tips om vad som helst som kan vara bra att ha innan veckan och eftersom jag är en experrt på att undankomma saker så kommer jag inte börja idag!

keep it rockin'

Av thea lovstrand - 11 maj 2014 21:57

2 nätter i rad kommer jag imorgon sovit hos min kompis maja. jag vet inte om jag nämt henne förut men hon är en av mina närmaste vänner. hon och jag har typ ett band ihop eller njaaa unjefär, vi har skrivit låtar och grejor och ska nog börja lägga up covers men iallafall, hon och jag har en blogg tillsammans som om du vill kan gå in och kolla på, bloggen heter breakitthrough.blogg.se

men iallafall min dag har gåt ut på städande, städande och faktiskt lite serie tittande. jag och maja har börjat kolla på en serie som heter supernatrual, jag slår vad om att flera hört talas om den.

så just nu lockar maja mitt hår medans vi kollar på just supernatrual.

 

keep it rockin'

Av thea lovstrand - 10 maj 2014 16:30

Är det bara jag som har den där kompisen som alltid har en kille på G?

att hon alltid & då menar jag alltid har en kille?

så nu till alla singlar därute 10 bra saker om att vara singel:

1. du kan kolla in alla killar på stan.

2. du kan prata om snygga killar hela tiden.

3. du behöver inte sätta någon för dina kompisar.

4. om du är en sån som pluggar har du all tid i världen att plugga.

5. du kan hålla på med vilken kille du vill.

6. du slipper missa alla bra delar i filmer *blink,blink*

7. du slipper ha pinsama samtal med dina föräldrar

8.du slipper smsa hela tiden

9.du kan alltid ha roligt med att kommentera någons förhållande utan att dom har något tillbaks.

och äntligen :

10. du kan kolla på mitt inlägg och efter varje punkt säga, äntligen någrabra anledningar till at vara singel.

 

keep it rockin'

Av thea lovstrand - 5 maj 2014 17:11

Alla tjejer brukar oftast ha olika sidor, vissa man vill gömma till och med glömma bort. Men ändå är dom där och gömmer sig, som sagt så har många tjejer det på detta viset. Dom här sidorna brukar inte heller vara dom vakraste, tjejer ska alltid se bra ut och alltid luckta gott, vi har sånt tryck på oss som killar säger sig inte bry sig om. så om jag skulle sluta fixa mig på morgonen och sluta använda parfym och deo, vilken kille skulle ens kolla åt mitt håll? killar är mycket mer ytliga än vad dom säger sig vara för om ni tänker efter har nästan varje klass den där tjejen som inte sminkar sig eller fixar sig osv. har ni tänkt på att hon aldrig brukar ha en kille? eller ens någon kille som ger henne en komplimang. vissa killar säger också att dom gillar tjejer med en aptit, säg det till min mage hörru för det är inte som du tror det är. så nu har jag ett svar på alla killar fråga: Varför har ni tjejer så höga krav? uhm det har vi men ni med, vi har lika många krav som ni om ni tänker efter, vi är ytliga och vi har krav men gå ta me fan inte runt och säg att ni gillar alla tjejer exakt som dom är, för det gör ni inte!

och bara så att inte alla killar kanske dampar ut på mig, JA vi tjejer ar också en jävla massa krav, som till exempel dom flesta tycker att killar som spelar fotboll eller ett instrument blir grymt mycket snyggare, eller killar som håller på med cross och gymmar. vi har krav för let's face it alla faller först för utseendet för vi kan inte falla för insidan, den syns inte.

Så JA tjejer har krav, killar också men gå snälla inte runt och säg att ni inte har det för alla har det!

keep it rockin'

Av thea lovstrand - 2 maj 2014 15:27

fredag:

Cup:
 jag och min kompis ska gå och kolla på en fotbollscup med alla fritidsgårdar här i enköping, i fem timmar! och det roliga är att jag inte ens gilla fotboll så för mig är det fem timmar av att kolla in killar och annat. vem vet kanske hittar jag mr perfect (inte troligtvis)

Chill:

ja behöver jag verkligen en förklaring för chill? jag och min kompis igen då har tagit det lugnt men just nu är hon redan inne i stan på en moppekurs, så jag ska möta henne senare på stan.
 men just nu är jag själv då, helt forever alone sitter uppe på rummet och skriver i min blogg.

men om ni vill se lie mer om min vardag så heter min instagram: thealovstrand

keep it rockin'

Presentation


Det här är min resa från dåligt självförtroende, dålig hälsa och dålig kost till en ny start, upp och ned gångar, allt kommer finnas här.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards